World

A Columbia Surgeon’s Study Was Pulled. He Kept Publishing Flawed Data.

One set of 10 articles recognized by Dr. David confirmed repeated reuse of similar or overlapping black-and-white photos of most cancers cells supposedly below completely different experimental situations, he stated.

“There’s no reason to have done that unless you weren’t doing the work,” Dr. David stated.

One of these papers, printed in 2012, was formally tagged with corrections. Unlike later research, which have been largely overseen by Dr. Yoon in New York, this paper was written by South Korea-based scientists, together with Changhwan Yoon, who then labored in Seoul.

An immunologist in Norway randomly selected the paper as part of a screening of copied information in most cancers journals. That led the paper’s writer, the medical journal Oncogene, to add corrections in 2016.

But the journal didn’t catch the entire duplicated data, Dr. David stated. And, he stated, photos from the examine later turned up in similar kind in another paper that continues to be uncorrected.

Copied most cancers information saved recurring, Dr. David stated. A image of a small pink tumor from a 2017 study reappeared in papers in 2020 and 2021 below completely different descriptions, he stated. A ruler included within the footage for scale wound up in two completely different positions.

The 2020 study included one other tumor picture that Dr. David stated gave the impression to be a mirror picture of 1 previously published by Dr. Yoon’s lab. And the 2021 study featured a coloration model of a tumor that had appeared in an earlier paper atop a distinct part of ruler, Dr. David stated.

“This is another example where this looks intentionally done,” Dr. Bik stated.

The researchers have been confronted with extra critical motion when the writer Elsevier withdrew the abdomen most cancers examine that had been printed on-line in 2021. “The editors determined that the article violated journal publishing ethics guidelines,” Elsevier stated.

Roland Herzog, the editor of Molecular Therapy, the journal the place the article appeared, stated that “image duplications were noticed” as a part of a technique of screening for discrepancies that the journal has since continued to beef up.

Because the issues have been detected earlier than the examine was ever printed within the print journal, Elsevier’s policy dictated that the article be taken down and no rationalization posted on-line.

But that call appeared to battle with industry guidelines from the Committee on Publication Ethics. Posting articles on-line “usually constitutes publication,” these pointers state. And when publishers pull such articles, the rules say, they need to preserve the work on-line for the sake of transparency and submit “a clear notice of retraction.”

Dr. Herzog stated he personally hoped that such a proof might nonetheless be posted for the abdomen most cancers examine. The journal editors and Elsevier, he stated, are analyzing doable choices.

The editors notified Dr. Yoon and Changhwan Yoon of the article’s removing, however neither scientist alerted Memorial Sloan Kettering, the hospital stated. Columbia didn’t say whether or not it had been informed.


Source link

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button